Daniele Bernardini è dal 2005 fondatore e amministratore di Intranet Standard GmbH, ruolo nel quale ha diretto progetti di consulenza e sviluppo di soluzioni software nei settori finanziario, farmaceutico e di compliance. Laureatosi all’università degli Studi di Firenze in Fisica nel 1997, dopo una breve esperienza di ricerca alla LMU di Monaco di Baviera, Bernardini inizia a lavorare come Freelance nella consulenza informatica. Dal 2003 al 2004 lavora come manager nella BearingPoint in USA prima di lasciare l’incarico e tornare in Europa dove perseguirà la carriera di imprenditore.

UnRealWorld: A Crowdsourcing and 3DDevelopment Platform for Cultural Heritage

In this paper we propose to applying the crowdsourcing approach to a software platform that uses a modern and state-of-the-art 3D game engine, in order to allow for the generation and manipulation of interactive 3D environments by a community of users, to produce cultural heritage content. As a first step towards this goal is a standalone explicit crowdsourcing system, called Unreal World, which can be considered a proof of concept or a prototype implementation, whose purpose is to verify the system potentials. As a preliminary validation of this proof of concept, we will also describe the contribution in terms of content development performed by a group of history researchers from the third University of Rome.

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